Tuesday 1 July 2008 Return of the Bitterfitta.

Jag är så jävla bitter idag, så ni skulle fan inte tro det.

En av orsakerna är att fortfarande är fucking lärling på jobbet.
Låt mig förklara varför jag är bitter;
En normal lärlingsperiod är ca 1.5 månader.
Jag började 31 mars. Redan nu har jag överskridit den rätt hårt.
Och bättre blir det.

"Om dom anställer dig så flir det tidigast i slutet av Agusti."

Jamen woohoo. Jag ska alltså leva på 129kr om dagen fram till dess.
129kr/dag är nämligen vad man får i "lön" som lärling.
Och ja, jag jobbar som en heltidsanställd.

Dom tre andra lärlingarna är redan anställda.
Och om man ska vara naiv och tro min chefs ord så var jag tydligen bästa lärlingen.

Vafan är dethär? Spar dom de bästa till sist eller?
Ska man kanske känna sig hedrad?

Mahhafakka.

Fan att det ska vara mer eller mindre omöjligt att hitta ett jobb i detta rövhål till stad som gud glömde bort.


Sen är det dom där roliga faktorerna av bl.a. sömnbrist och hunger som bidrar till att Das Bitterfitta kryper fram idag.

1 Comments.:

Hamlic said...

Fortfarande lärling efter sån lång tid. Låter skumt