Friday 8 February 2008 Bussresan som gud glömde.

Igår var jag och hälsade på Syster och hennes sambo.
Det var ruggigt trevligt som vanligt.

Men.
Bussresan dit tog fan priset. Allt började när jag klev på bussen, som var packed to the max (with freshment with new freshmaker!) med folk.
"Underbart" tänkte jag och siktade snabbt in mig på närmsta lediga stol.
Det var en såndär jobbig stol som är vänd så att man åker bakåt, och så framför den är det en normal stol. Tanken är nog att man ska kunna sitta och prata med personen mittemot.

Och ungefär här spårade allt ur.

När jag nöjt slår mig ner på min nyfunna sittplats lägger jag märke till en dam som sitter mittemot mig.
Inget specielt med det, eh? Ojojoj, det tog en liten stund innan jag insåg att damen inte hade gjort annat än att stirra, och då menar jag riktigt stirra (Sådär med en glöd av hat och avsmak i ögonen), på mig.
Till en början orkade jag inte bry mig, men när hon fortsatte stirra nonstop på mig slog det slint i mitt huvud.
Jag suckade djupt och satte mig till rätta.
Sen började jag råstirra tillbaka, rakt in i damens ögon.

Och så satt vi, precis hela resterande bussresan.

Och för att skryta lite så kan jag meddela att jag vann.
Hon var tvungen att kliva av en hållplats innan mig.

Jag vann.

Fuck Yes.

0 Comments.: