Tuesday 5 February 2008 Man ja.

Jag tycker inte om Jobbcentrum.
Visst, det är en skitbra ide som med en del förändringar kanske skulle kunna funka. (detta är min syn på detta)

T.ex. att man inte behöver vara där 9-15 varje dag för att dom ska fatta att man söker jobb. Visst, det är säkert skitmånga som bara sluskar runt där för att få bidrag, men jag tycker fortfarande 9-15 varje dag är lite overkill.
Men det som stör mig mest är nog iallafall den så brutallt överdrivna pedagogiken. Det är som det vore ett fucking jävla lekis. Nog för att man kan tro att det är det ibland, men iallafall.

Att vuxna människor beter sig som om dom pratar med 2-åringar när folket där vanligtvis är typ 20+.
Jag tycker sånt är så jävla tragiskt.

Varför inte bete sig som folk, så kanske människor skulle ta hela "Jobbcentrum" konceptet seriöst.

Kan bara avsluta detta med ett ord.
Herregud.

0 Comments.: